رئیس جمهور سابق برزیل،که پس از شکست در انتخابات سال گذشته به آمریکا رفت، امروز وارد برازیلیا می شود تا رهبری مخالفان را بر عهده بگیرد.

ژائیر بولسونارو قبل از سوار شدن به هواپیما در اورلاندوگفت: از تجربیات خود برای کمک به حزبم (موسوم به حزب لیبرال) در مبارزات انتخاباتی محلی استفاده خواهم کرد و  انتخابات اکتبر گذشته یک فصل تمام شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  رئیس جمهور سابق برزیل گفت: ما ورق را برگرداندیم و اکنون برای انتخابات سال آینده آماده خواهیم شد.

 پیش بینی می شود که هزاران تن از هواداران بولسونارو در فرودگاه برازیلیا در حوالی ساعت ۷ صبح (۱۰۰۰ GMT) که پرواز او از شهر اورلاندو فلوریدا به زمین می‌نشیند، از او استقبال کنند. مقامات برزیل تدابیر امنیتی را تقویت کرده و مسیری در امتداد مرکز خریدی در پایتخت برای جلوگیری از خطر وقوع اعتراضات خشونت‌آمیز بسته شده است.

بولسونارو ۴۸ ساعت پیش از مراسم تحلیف لولا داسیلوا، رئیس جمهور چپ گرای جدید برزیل در ماه دسامبر به ایالت فلوریدای آمریکا سفر کرده و در آنجا ویزای گردشگری گرفته است. وی نگران است به دلیل هدایای گرانقیمتی که از خاندان سعودی دریافت کرده و نیز رسوایی‌های مالی و حمله طرفدارانش به ساختمان‌های دولتی با هدف کودتا، پس از ورود به کشور تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار