مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : در ایام نوروز امسال ۲۲۰ هزار زائر در قالب اردو‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور با سفر به این استان از یادمان‌های شهدا دیدن کردند.

یونس عزیزی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت : این تعداد از بیستم اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال در قالب کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی از یادمان‌های شهدای این استان زیارت کردند.

وی افزود: این زایران در سفر به استان کرمانشاه از هشت یادمان شامل یادمان بین المللی مرصاد، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، مطلع‌الفجر گیلانغرب، شهید بهشتی قصرشیرین، بازی‌دراز، بانه دار، شهید شیرودی و ابوذر بازدید کردند.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه اضافه کرد: در میان یادمان‌های شهدای استان، یادمان بین المللی مرصاد با ۱۵۰ هزار نفر، بیشترین تعداد بازدیدکننده را در این ایام به خود اختصاص داده است.

عزیزی با بیان اینکه یادمان مرصاد در سطح کشور نیز جزو یکی از یادمان‌های پربازدید محسوب می‌شود، افزود: از پانزدهم اردیبهشت ماه سال گذشته (زمان آغاز فعالیت اردو‌های راهیان نور در کشور) تاکنون، از این یادمان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بازدید کرده اند.

وی یادآور شد: استان کرمانشاه جزو یکی از مقاصد مهم اردو‌های راهیان نور کشور است به طوری که از سال گذشته تاکنون این استان پذیرای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زایر بوده است که این تعداد تا پانزدهم اردیبهشت ماه امسال (زمان اختتامیه فعالیت اردو‌های راهیان نور در سال ۱۴۰۱) پیش بینی می‌شود به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه استانی است که در بحث راهیان نور هم میزبان است و هم اعزام کننده، اضافه کرد: در حالی که تعداد زایران این استان در سال ۱۳۸۷ تنها سالانه هفت هزار نفر بود این تعداد هم اکنون به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.