بازدید روزانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر در محوطه تاریخی طاق‌بستان

مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه گفت : در ایام نوروز بطور میانگین روزانه بیش از ۱۲ هزار گردشگر در محوطه تاریخی طاق‌بستان بازدید می‌کنند.

پویا طالب‌نیا مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه از حضور چشمگیر و بی‌نظیر گردشگران در ایام نوروز خبر داد و گفت : در ایام نوروز بطور میانگین روزانه شاهد حضور بیش از ۱۲ هزار گردشگر در محوطه تاریخی طاقبستان بودیم.

مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه افزود: برای افزایش ساعات حضور مسافران در این مجموعه تاریخی علاوه بر فضاسازی متناسب با ایام عید و ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی متناسب برای کودکان و خانواده‌ها نیز در نظر گرفتیم.

وی گفت: شاهنامه خوانی و تنبور نوازی از نمونه برنامه‌های این ایام بود که تلاش شد برای خانواده‌ها و بچه‌ها کودکانی که از این مجموعه بازدید می‌کنند، فضایی بسیار با شور و نشاط فراهم شود تا خاطره‌ای خوب از طاق‌بستان در ذهن آن‌ها به یادگار بماند.

طالب نیا خاطر نشان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه بهار قرآن، ایستگاه قرآنی و خیمه معرفت ویژه ماه مبارک رمضان در این مجموعه تاریخی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه راه اندازی شده است.

وی گفت: مبلغان بومی در این خیمه‌ها حضور دارند و پاسخگوی سوالات شرعی، مشاوره، سرگرمی برای کودکان هستند و همچنین عرضه محصولات فرهنگی نیز انجام می‌دهند.

طالب نیا ادامه داد: در محوطه تاریخی طاقبستان نمایشگاه صنایع‌دستی کرمانشاه، تولیدات هنرمندان استان عرضه شده‌است که خوشبختانه شاهد استقبال بسیار بالای گردشگران از این نمایشگاه‎‌ها هستیم.

مدیر پایگاه ملی طاق‌بستان کرمانشاه با اشاره به عرضه صنایع دستی، لباس‌های محلی در محل برپایی سیاه چادر‌های عشایری گفت: این سیاه‌چادر‌ها با پخت آش محلی، شیرینی‌های محلی مثل بژی (شیرینی محلی کرمانشاه) از مهمان نوروزی پذیرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: موزه سنگ طاق بستان نیز، با آثار سنگی، سرستون‌ها و سنگ‌های باستانی که از دوره‌های مختلف تاریخی در استان کشف شده در این موزه به نمایش گذاشته و پذیرای گردشگران است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.