رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تکمیل ساخت فضا‌های آموزشی در شهر بناب تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

آقای خان محمدی در جریان سفر یک روزه به بناب از پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، راکد و نیمه راکد فضا‌های آموزشی این شهرستان بازدید کرد.

وی اظهار کرد: فضا‌های آموزشی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت ساخت و ساز دارند با محقق شدن افزایش اعتبارات در ردیف بودجه و سرعت دادن به کار‌های عمرانی در مهرماه امسال همزمان با بازگشایی مدارس تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

آقای خان محمدی ساخت و ساز فضای‌های آموزشی شهرستان بناب را مطلوب عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های دقیق و با افزایش اعتبارات در برنامه ردیف بودجه دو ساله آتی که شامل طرح‌هایی با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد است با این روند مطلوب، ساخت و ساز‌ها تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم جمع آوری مدارس کانتینری هست که در مقایسه با مدارس کانکسی که فرصتی برای جابجایی‌های جمعیت است موفق‌تر و ایده آل‌تر است و طرح سامان دهی مدارس کانکسی برای مدارس بالای ۱۰ دانش آموز مستقل است.

آقای خان محمدی افزود: در طرح شهید پناهی ۶۶ پروژه کانکسی در استان آذربایجان شرقی هدف گذاری و آغاز شده است و اگر چنانچه با مشکلاتی در روند مراحل مواجه نباشیم در مهرماه ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان خواهد شد.

وی در خصوص طرح ساماندهی مدارس سنگی گفت: از اسفندماه سال گذشته با حمایت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  یک کار مشترک در کل کشور آغاز شده که در آن مدارس سنگی بالای ۱۰ دانش آموز سه تا شش کلاسه که تقریبا ۱۳۰۰ مدرسه است شناسایی شده که در فاز اول ۲۵۳ مدرسه بالای سه کلاس در کل کشور تا پایان ۱۴۰۳ به ساماندهی خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.