رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از جان باختن ۱۶ نفر در حوادث رانندگی محور‌های مواصلاتی استان طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

سرهنگ رضا پناهی مقدم رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه این تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کمتر است، گفت: تعداد تصادفات جرحی و خسارتی در این مدت ۶۲۲ مورد بوده که ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: سوانح رانندگی منجر به فوت، جرح و خسارت در حالی کاهش داشته که شاهد تردد بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ دستگاه خودرو با رشد ۲۰ درصدی تردد‌ها نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: زمان اوج تصادف، از ساعت ۱۲ تا ۲۰ رخ داده که نشان از افزایش حجم سفر‌ها با توجه به ایام ماه مبارک رمضان در بعد از ظهر‌ها است.

به گفته وی، محور‌های ارومیه - سلماس با ۱۵ درصد، میاندوآب - مهاباد و ارومیه - مهاباد در ابن مدت بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها صورت می‌گیرد توصیه می‌کنیم رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، حتما قبل از شروع سفر از آماده بکار بودن وسیله نقلیه خودشان اطمینان حاصل کرده و رعایت قوانین را مدنظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.