مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از شروع فصل خرید گندم و دانه های روغنی مازاد بر نیاز کشاورزان استان خبر داد.

 روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان، محمدرضا سرگزی  مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان  از آغاز فصل خرید گندم و دانه های روغنی در استان خبر داد و گفت: سطح زير كشت گندم در استان طبق پیش بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی استان بالغ بر ۲۹ هزار هكتار مي باشد.

 سرگزی افزود: فصل برداشت گندم استان سیستان و بلوچستان از اوایل فروردین ماه سال جاری از گندمزارهای جنوب استان منطقه پیشین در شهرستان راسک آغاز و تا اواخر مهر ماه در شمال استان منطقه سیستان ادامه دارد.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از مرکز خرید پیشین مقدار ۱۷۰۰ تن گندم خریداری و جهت دپو به انبارهای تحت پوشش این اداره کل منتقل تا در زمان مناسب جهت مصرف استانی برنامه ریزی گردد.

 وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هنوز مبلغ خرید تضمینی گندم ابلاغ نگردید این اداره کل خرید گندم کشاورزان را بصورت علی الحساب خریداری می نماید تا زمانی که مبلغ گندم بصورت قطعی اعلام گردد.

وی افزود: کشاورزان هیچ گونه دغدغه ای در خصوص گندم تحویلی یا مبلغ آن نداشته باشند هر زمانی که مبلغ خرید گندم یا دانه های روغنی قطعی به ادارات غله استانها ابلاغ شود بلافاصله مابه التفاوت آن به حساب از پیش تعیین شده کشاورزان واریز خواهد شد.

 وی  اعلام کرد: با توجه به پراکندگی استان امسال تعداد ۱۵ مرکز خرید جهت تحویل گندم مازاد و تعداد ۲ مرکز برای تحویل دانه های روغنی از پیش تعیین شده که كشاورزان استان می توانند محصولات خود را بدون هیچ مشکلی به مراکز تحویل نمایند.

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل آمادگی کامل جهت تحویل محصول کشاورزان عزیز تا زمان پرداخت وجه بحسابشان در بانک عامل را دارد. پس کشاورزان با آسودگی خاطر محصول خود را تحویل نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار