مساجد و هیئت‌های مذهبی محور اعزام زائران اربعین می‌شوند

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌کنیم امسال از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی استان برای اعزام زائران اربعین بیشتر استفاده کنیم.

دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پارسال برخی سرگروه‌های سفر اربعین، پول‌های هنگفتی از زائران گرفتند و هیچ کس هم در این زمینه پاسخگو نبود.

او با تأکید بر ساماندهی سرگروه‌های اربعین حسینی افزود: امسال برای جلوگیری از سوء استفاده برخی‌ها از اعتماد زائران، به دنبال این هستیم تا عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) را در قالب مساجد و هیئت‌های مذهبی ساماندهی کنیم.

دستگردی بیان کرد: پارسال برخی مساجد استان بانی اعزام زائران اربعین حسینی شدند که امسال این اعزام‌ها را افزایش خواهیم داد.


بیشتر بخوانید


مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خواستار راه اندازی نمایندگی بیمه در استان به منظور تسهیل خدمات رسانی به زائران شد و گفت: پارسال مستقر نبودن این نمایندگی مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و کار سفر را برای برخی به تأخیر انداخت.

او همچنین از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست برای رفع دغدغه‌های زائران، نرخ مصوب و کارشناسی کرایه‌ها را یک ماه قبل از اعزام اعلام کنند تا همانند پارسال مشکل افزایش نرخ اتوبوس‌ها و گلایه مندی زائران پیش نیاید.

در اربعین پارسال ۳۳ هزار و ۴۲۲ نفر در قالب ۱۸ هزار و ۵۴۷ گروه به زیارت اربعین حسینی اعزام شدند که ۹۱ درصد آن‌ها از مرز مهران عازم عتبات عالیات شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.