قاچاقچیان در جنگل‌های ایزدشهر نور با جنگلبانان درگیر و آن‌ها را با شلیک گلوله مجروح کردند.

سید علی علوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: یکبار دیگر شاهد ضرب و جرح جنگلبانان آن هم در ایام نوروز بودیم و قاچاقچیان در جنگل‌های ایزدشهر نور دست به اسلحه بردند.

افزود: وضعیت جسمی جنگلبانان زخمی شهرستان نور که از سوی قاچاقچیان مورد سوء قصد قرار گرفتند، رو به بهبودی است.

او در خصوص جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه گذشته ۲ تن از نگهبانان جنگلی ایزدشهر نور براثر اصابت گلوله سلاح گرم از سوی قاچاقچیان زخمی شدند که توسط اورژانس برای مداوا به بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر انتقال یافتند.

علوی افزود: نگهبانان مجروح از نیرو‌های حفاظتی و مجری بودند که مسئولیت نظارت و کنترل مبادی و خروجی قاچاق چوب در این پارک را برعهده داشتند.

او گفت: متاسفانه قاچاقچیان از فاصله بسیار نزدیک هر ۲ جنگلبان را با شلیک گلوله سلاح ساچمه زن از ناحیه پا و کمر مورد هدف قرار دادند.

علوی گفت: به محض اطلاع از این حادثه، همان شب در بیمارستان نور حاضر شدیم و خوشبختانه یکی از جنگلبانان مرخص و فرد دیگر هم اکنون بستری است.

او افزود: بنا به دستور استاندار روز گذشته هم پس از بازدید از مناطق گردشگری و محل وقوع حادثه، برای دومین بار از نگهبانان مجروح ملاقات کردیم.

علوی گفت: سرنخ‌هایی از ردپای افراد ضارب پیدا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ فروردين ۱۴۰۲
ازاین جنگلها باید با ارتش محافظت کنید ، یه روزی می فهمید که کار از کار گذشته، از ما گفتن . کشور ما کمتر از ۶ در مساحت آن جنگل است ، کشور ژاپن حدود ۶۵ در صد مساحتش جنگل هست . از جنگلمان باید با توپ و تانک محافظت کنید