وقوع دو حادثه دریایی در آب‌های هرمزگان/ ۲۳ مسافر و گردشگر از خطر غرق شدن نجات یافتند + فیلم

بی توجهی به هشدار‌های هواشناسی و مواج بودن دریا، سبب وقوع دو حادثه دریایی در آب‌های استان هرمزگان شد.

مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: عصر دیروز یک فروند قایق تفریحی که حامل ۱۲ سرنشین بود، به دلیل توجه نکردن به شرایط نامساعد جوی و هشدار‌های صادر شده از سوی سازمان بنادر و هواشناسی و از کار افتادن موتورِ قایق در دریا سرگردان شد.

سالاری گفت: بلافاصله پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب استان هرمزگان، شناور‌های جستجو و نجات و همیار ناجی به محل اعزام شدند و تمامی سرنشینان قایق را از خطر غرق شدگی و مرگ نجات دادند و به ساحل بندرلنگه منتقل کردند.

او گفت: متاسفانه صاحبان برخی از قایق‌ها و شناور‌ها نکات ایمنی و هشدار‌ها را نادیده می‌گیرند و جان خود و گردشگران را به خطر می‌اندازند و با توجه به این موضوع، مالک و ناخدای قایق مذکور جهت سیر مراحل قانونی به مقامات ذیصلاح معرفی شدند.

نجات ۱۱ گردشگر در مسیر دریایی هرمز به بندرعباس

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شب گذشته نیز یک فروند قایق غیر مجاز که قصد داشت ۱۱ مسافر و گردشگر نوروزی را از جزیره هرمز به بندرعباس منتقل کند، به دلیل طوفانی بودن دریا دچار حادثه شد که ابتدا توسط یک فروند کشتی باری از خطر غرق شدگی نجات یافت و سپس همه سرنشینان این قایق توسط شناور ناجی ۱۹ در سلامت کامل به اسکله شهید حقانی بندرعباس منتقل شدند.

آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز سه شنبه ۱۵ فروردین مواج و طوفانی است و شرایط برای تردد‌های دریایی مساعد نیست.

توصیه شده که شناور‌های سبک، صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

توضیحات احمدی زاده معاون دریایی بندر شهید باهنر و یکی از گردشگران نجات یافته در آب های جزیره هرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.