مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر همدان از برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های محروم شهرستان اسدآباد، استان همدان خبر داد.

اعزام گروه‌های جهادی و دانشجویی به مناطق محروم و دورافتاده و حضور ساده و صمیمی آن‌ها در میان روستاییان و عشایر شاید از لحاظ کمی در قیاس با برخی کار‌های عمرانی و اقتصادی و پروژه‌های کلان بخش دولتی ناچیز باشد؛ اما ماهیت و محتوای این کار نیک و سنت حسنه خود رهیافت و تمرینی در مسیر عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

اعزام این گروه‌ها به دورترین و محروم‌ترین مناطق روستایی و عشایری و آمیخته شدن و همزیستی با زندگی و سختی روزگار مردمان این مناطق خود از زیباترین و باارج‌ترین جلوه‌های این اقدام خیرخواهانه است.

مریم خوش طلب نیا بیان کرد: ۱۶ دانشجو معلم بسیجی در این اقدام جهادی برای تثبیت یادگیری و جبران ضعف و عقب ماندگی دانش آموزان مدارس ابتدایی در یکی از روستا‌های محروم شهرستان اسدآباد همکاری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلم رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت است گفت: گروه جهادی مهرورزان بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر همدان در اردوی جهادی ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز با عنوان اعتکاف جهادی به مدت ۱۰ روز از پنج تا ۱۵ فروردین در یکی از روستا‌های محروم شهرستان اسدآباد استان همدان مستقر شده و مشغول خدمت رسانی به دانش آموزان و خانواده‌ها هستند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلم، نقش بی بدیلی در نظام تربیتی کشور برعهده دارد اظهار داشت: دانشجو معلمان بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر همدان برحسب رسالت تخصصی محور خود، در عرصه جهادی گام نهاده و با مجاهدت تربیتی، فرهنگی و پرورشی سعی بر حصول به قله‌های دانش نافع و تلاش برای ایجاد موقعیت‌های تربیت اسلامی برای کودکان و نوجوانان را دارند.

خوش طلب نیا، تدریس و آموزش با رویکرد تربیتی به دانش آموزان را از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط جهادگران برشمرد و افزود: فضا سازی محیط مدرسه، بازی‌های تربیتی، رفع اشکالات آموزشی با شیوه‌های نوین، ساخت کاردستی و دست‌ورزی، همخوانی سرود، نقاشی، داستان نویسی و قصه گویی، نمایش‌های قرآنی، جشن حجاب و روزه اولی ها، حفظ و قرائت قرآن کریم و آشنایی با آموزه‌های اسلام و سیره اهل بیت از دیگر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اجرا شده است.

او با بیان اینکه این جهادگران علاوه بر دانش آموزان، اولیا آن‌ها به خصوص مادران را نیز جذب برنامه‌های خود کرده اند ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مشاوره و سبک زندگی، احکام، قرائت و تفسیر قرآن و تصحیح قرائت نماز برای مادران و بانوان روستا باعث شد تا مدرسه قلب تپنده این روستا شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر همدان، اردوی جهادی را یک فرصت طلایی برای خودسازی جهادگران دانست و گفت: دانشجویان نیز علاوه بر دانش آموزان یکی از مهم‌ترین جوامع هدف در این اعتکاف جهادی هستند و بر همین اساس اقدامات فراوانی برای رشد معنوی و تشکیلاتی جهادگران نیز در دستور کار قرار دارد.

خوش طلب نیا اظهار داشت: بازدید‌های میدانی، جلسات و دیداری با مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، حراست آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، جانشین سپاه ناحیه، بسیج دانشجویی، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی، بسیج سازندگی با توجه به اقدامات عملیاتی صورت گرفته است.

او ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های این گروه جهادی با عنوان جهاد تربیتی و با هدف شبکه سازی گسترده و منظم در سطح استان همدان توسط دانشجو معلمان بومی ساکن شهرستان اسدآباد ادامه دارد.

اسدآباد با ۱۰۰ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.