فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت:با توجه به تقارن روز طبیعت با ماه مبارک رمضان، مردم حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.

سردار غلامرضا جعفری با اشاره به آمادگی کامل و صد در صدی پلیس در روز طبیعت از مردم خواست برای پیشگیری از هر نوع حادثه، توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و با توجه به تقارن این روز با ماه مبارک رمضان، حرمت این ماه مبارک را حفظ کنند.

سردار جعفری گفت: در روز طبیعت مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های قرار نگیرند و قبل از تاریکی هوا به منزل مراجعه کنند و بازگشت را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

او گفت: پلیس هرمزگان مانند سال‌های گذشته همگام و همدوش با مردم ضمن بسیج همه امکانات و نیرو‌های خدوم خود به برقراری نظم و امنیت روز طبیعت و تسهیل در ترافیک شهری و جاده‌ای می‌پردازد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: از مردم درخواست داریم ضمن همکاری با نیروی انتظامی، قانون و مقررات را رعایت کرده و با حفظ خونسردی هنگام رانندگی در ترافیک درون و برون شهری، روز طبیعت و جشن نو شدن زندگی را بر خود و خانواده‌های خود تلخ نکنند و توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را همیشه مد نظر داشته باشند.

سردار جعفری گفت: حرمت ماه مبارک رمضان باید توسط تمام صنوف، شهروندان و مسافران نوروزی برای آرامش روزه داران رعایت شود، نظارت بر فعالیت اصناف مجاز در این ماه عزیز و گشت زنی واحد‌های انتظامی در اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها برای حفظ حرمت روزه داران به دقت صورت می‌گیرد و با متخلفان برابر قانون و ضوابط برخورد می‌شود.

او از بکارگیری نیرو‌های کمکی، نیرو‌های یگان امداد، یگان ویژه، پلیس‌های افتخاری و نیرو‌های بسیج مردمی به منظور پوشش انتظامی و امنیتی سراسر استان در روز طبیعت خبر داد و گفت: ماموران پلیس راه و راهور استان هم در آماده باش کامل به سر می‌برند و با اعمال محدودیت‌های مقطعی از بروز ترافیک جلوگیری خواهند کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: شهروندان هنگام خروج از منزل درها، پنجره ها، نورگیر‌ها و ورودی‌های پشت بام را با حصار و قفل‌های استاندارد محکم کنند، از نگهداری طلا و وجوه نقد و اسناد و مدارک در منزل جدا خودداری کرده و برای این منظور از صندوق امانات بانک‌ها استفاده کنند تا از سرقت‌های احتمالی پیشگیری شود.

سردار جعفری با اشاره به اینکه شهروندان وسایل گران قیمت خود نظیر دوربین و رایانه همراه و نیز وجوه نقد را در خودرو در معرض دید قرار ندهند، گفت: در نقاط تفریحی و مذهبی برای پارک خودروی خود از پارکینگ‌های عمومی استفاده کرده و حتی المقدور از تجهیزات ایمنی نظیر قفل فرمان استفاده کنند.

او با بیان اینکه رانندگان در صورت بارش باران و در نتیجه لغزنده شدن معابر، نکات ایمنی و سرعت مطمئنه را رعایت کنند، گفت: مدارک رانندگی شامل کارت خودرو، گواهی نامه رانندگی را همراه خود داشته باشید و در هنگام رانندگی رعایت فاصله طولی و سرعت مناسب با دیگر خودرو‌ها بهترین راه برای پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی است.

برچسب ها: روز طبیعت ، نوروز 1402
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.