مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: ۱۷۱ هزار و ۶۴۹ مسافر نوروزی تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در ستاد‌های اسکان استان اقامت داشته‌اند.

 فریدون فعالی گفت: این ستاد‌های اسکان شامل میراث‌فرهنگی، آموزش و پرورش و همچنین ستاد اسکان زائران شهید حاج قاسم سلیمانی می‌شود که هرکدام به ترتیب ۸۹ هزار و ۱۶۵ ونیز ۷۷ هزار و ۸۴۵ و ۴ هزار و ۶۳۹ نفر را اسکان داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: آمار اقامت تاسیسات گردشگری استان کرمان نیز نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

او بیان کرد: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه سال جدید ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۳۴ نفر وارد استان کرمان شده‌اند که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فعالی به بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲همچنین ۲۱۸ هزار و ۶۷۹ مسافر نوروزی از بنا‌های تاریخی و موزه‌های این استان دیدن کرده‌اند.

او تصریح کرد: بیشترین بازدید از اماکن تاریخی مربوط به باغ شاهزاده با ۸۴ هزار و ۹۵۶ نفر، ارگ تاریخی بم با ۴۶ هزار و ۱۸۹ نفر و حمام گنجعلیخان ۴۴ هزار و ۲۸۹ نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار