امدادرسانی به ۸۳۷ آسیب‌دیده در حوادث نوروزی در فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز سیزدهم فروردین‌ماه ۸۳۷ آسیب دیده در حوادث توسط نیرو‌های این جمعیت امدادرسانی شدند.

حسین درویشی با اشاره به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا روز سیزدهم فروردین ماه امسال، گفت: ۲۴۱ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاده که ۱۳۲ مورد جاده ای، ۴۱ مورد کوهستان، ۳۹ مورد خدمات حضوری، ۱۶ مورد شهری، ۳ مورد دریایی - ساحلی، یک مورد رانش زمین، ۶ مورد زلزله، ۲ مورد سیل و آبگرفتگی و یک مورد برف و کولاک نیاز به کمک داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان ۱۴۱ نفر بوده است، گفت: ۶۱ نفر به صورت سرپایی و ۸۰ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

او، مجموع کل آسیب دیدگان را ۸۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: ۲۴۱ تیم عملیات امدادی با ۹۰۲ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۱۶۳ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

درویشی مجموع کل افراد اسکان داده شده را ۸۱ نفر و اعلام کرد و گفت: این جمعیت ۳۸ مورد عملیات رها سازی و ۱ مورد حریق را از ابتدای امسال انجام داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: تعداد ۱۹ پست ثابت و تعداد ۱۴ اکیپ سحاب فعال اعضای جوانان هلال احمر در این طرح فعالیت داشتند و در این مدت ۱۰۲ هزار و ۱۰۰ نفر از ایستگاه ایمنی و سلامت پست‌های ثابت، تعاداد ۲۰ هزار و ۳۷۰ نفر آموزش کنترل فشار خون در پست‌های ثابت و سیار و ۱۴ هزار و ۳۳۸ نفر از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه سحاب بهره شدند.

درویشی گفت: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۵۰ هزار و ۹۴۴ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند و ۱۶ هزار و ۹۵۷ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه داشته اند.

او گفت: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه ۱۰۳ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۹ پست ثابت خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از ۲۵ اسفندماه تاکنون در ورودی‌های استان فارس به ۱۲ هزار و ۶۲ مسافر خدمات بشر دوستانه ارائه کردند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس، اقلام زیست محیطی توزیع شده را ۲۳ هزار و ۷۴۰ مورد، بسته‌های معیشتی توزیع شده را ۱۸ هزار و ۶۷۴ مورد، یک‌هزار و ۶۴۲ بسته غیرمعیشتی و برپایی ۳۸ سفر مهربانی را اعلام و گفت: تاکنون ۱۵۲۵ نفر بیمار به داروخانه هلال احمر مراجعه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار