ممدوح العبادی با تاکید بر اهمیت توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط خود، رابطه کشورش با ایران را وظیفه‌ای ملی توصیف کرد.

ممدوح العبادی، نماینده پارلمان اردن معتقد است که توافق عربستان و ایران صفحه جدیدی را در روابط منطقه باز می‌کند و این توافق به طور کلی یک گزینه مثبت است.

نماینده پارلمان اردن تلاش برخی رسانه‌های این کشور را غیرموجه توصیف کرد و گفت: "کوچک جلوه دادن سطح و اندازه توافق ایران و عربستان توسط برخی رسانه‌ها نشان‌دهنده حقیقت و واقعیت نیست و نمی‌توان آن را رفتار محتاطانه‌ای در راستای منافع اردن پس از این توافق راهبردی تلقی کرد.

او همچنین تأکید کرد که کمک‌های آمریکا به اردن دروغی بیش نیست و افزود: مبالغ بسیار ناچیزی توسط آمریکایی‌ها پرداخت می‌شود که این مبالغ نه تنها در سطح ائتلاف و مشارکت واقعی نیست، حتی در سطح خدمات لجستیکی که ما به آن‌ها ارائه می‌کنیم هم نیست؛ به گونه‌ای که ۱۲ پایگاه نظامی آمریکایی و ۴ پایگاه نظامی مشترک در خاک اردن وجود دارد.

العبادی تصریح کرد: ما نیازی به پول آن‌ها نداریم و کافی است که قانون قیصر را رعایت نکنیم تا به اقتصاد خود کمک و نیازهایمان را برآورده کنیم.

نماینده اردن در ادامه توافق ایران و عربستان سعودی را مهم و هیجان انگیز توصیف و از آن استقبال کرد و گفت: "تاریخ و تمدن ایران مهم است و این خوب است که این دو کشور بزرگ در نهایت به توافق برسند. عادی سازی روابط میان اردن و ایران نیز یک وظیفه ملی است. اکنون نه فقط در چارچوب گسترش افق‌های اقتصادی و تنوع منابع درآمد، بلکه برای توازن قوا، برای مواجهه اجتناب ناپذیر با پروژه‌های طمع ورزانه جناح راست اسرائیل این توافقات مهم است.

العبادی با تأکید بر اینکه درگیری بین اهل سنت و شیعه یک فتنه و دروغ ابداعی است و برنامه هسته‌ای ایران در وهله اول منافع امت اسلامی را در مقابله با دشمن هسته‌ای تامین می‌کند، گفت که اختلافات کشورش با ایران را می‌توان با توافق و داشتن حسن نیت حل و فصل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۴:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
دردت بخوره به جیگر غرب گراها
هر چی بدبختی داریم از خود کم بینی این غرب پرست هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
رابطه ایران با عربستان شکست برزگ آمریکا در تفرقه اندازی دو ابر تولید کننده نفت سیاه می باشد این اتحاد منجر به افزایش بهای نفت خام شده و برنامه آمریکا در مقوله تفرقه افکنی و حکومت کردن بر کشورهای دارای نفت خام رو به شکست یا ضعیف شدن اثر تفرقه می شود
آخرین اخبار