رشد مصرف گاز طبیعی فشرده در استان اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از رشد مصرف گاز طبیعی فشرده در استان اردبیل خبر داد.

سید حجت مدنی از رشد مصرف گاز طبیعی فشرده در استان اردبیل خبر داد و گفت: گاز طبیعی فشرده/ سی ان جی جایگزینی در بهینه سازی مصرف سوخت کشور است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: مصرف این سوخت پاک در ۳۶۴ روز گذشته سال ۱۴۰۱، نزدیک به ۲۳۵ میلیون مترمکعب بوده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۲.۲ درصد رشد داشته است.

مدنی افزود: طی سال‌های اخیر استفاده از سوخت‌های جایگزین به ویژه سی ان جی در بخش حمل و نقل مورد توجه دولت قرار گرفته و در همین راستا منطقه اردبیل موفق به کسب رتبه نخست کشوری در جایگزینی مصرف سی ان جی به جای بنزین در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ شده است.

او تصریح کرد: از مهمترین مزیت‌های این سوخت، درصد بسیار پایین میزان آلایندگی‌هایی است که نسبت به سایر سوخت‌ها وارد هوا می‌کنند و اهمیت این ویژگی را وقتی بهتر درک می‌کنیم که آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را در نظر بگیریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: با دارا بودن ۷۰ باب جایگاه عرضه سی‌ان‌جی، به طور میانگین روزانه بالغ بر ۶۴۵ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در بازه زمانی یاد شده به خودرو‌های گازسوز در سراسر استان عرضه شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.