همزمان با شروع تعطیلات روز پاک در انگلیس به دلیل سوء مدیریت دولت این کشور صف طولانی از ماشین‌ها در بندر دوور تشکیل شده است.

همزمان با تعطیلات عید پاک مسیحیان و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و برخی ادارات در انگلیس بار دیگر هرج و مرج و معطلی‌های چندین ساعته و صف‌های ده‌ها کیلومتری از خودرو‌ها در بندر دوور که مهمترین گذرگاه انگلیسی‌ها به فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی است شکل گرفته است.

با افزایش انتقاد‌ها از آنچه که بی تدبیری دولت در مدیریت شرایط حاکم بر بندر دوور عنوان شد، بسیاری از صاحب نظران مشکلات پدید آمده را علاوه بر سوء مدیریت دولت، ناشی از اجرای برگزیت و جدایی این کشور از اتحادیه اروپا می‌د انند که موجب اجرای بررسی اوراق و کنترل‌های مرزی از جانب فرانسه شده است.

دولت انگلیس ابتدا ارتباط این شرایط با برگزیت را نفی کرد، اما اکنون به نوشته شماری از رسانه‌های انگلیس پذیرفته است که فرایند‌های نظارتی پس از برگزیت به نابسامانی‌ها دامن زده است.

برخی از مسافران درمصاحبه با رسانه‌ها از معطلی ۱۲ ساعته خودرو‌ها برای سفر به فرانسه با خودرو توسط کشتی و نیز نبود امکانات بهداشتی و تغذیه‌ای به شدت انتقاد کردند و از انجام این سفر ابراز پشیمانی کردند.

شماری از مقامات انگلیس در واکنش به انچه که بحران دوور عنوان شده از جمله سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس گفت: همه تاخیر‌ها «اثر برگزیت» نیست و ناعادلانه است که همه مشکلات را بر گردن برگزیت بیاندازیم.

هرج و مرج و معطلی‌های طولانی در بندر دوور در جنوب انگلیس در حالی است که در تعطیلات گذشته نیز این بندر شاهد شرایط مشابه بوده است و دولت وعده داد با همکاری فرانسه ان را برطرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار