برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمجاز در آب‌های هرمزگان

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت:یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز برخورد می‌کند.

مسعود بارانی گفت: ممنوعیت صید هامور ماهیان در آب‌های محدوده استان هرمزگان از اول فروردین آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

بارانی گفت:صید ماهی حلوا سفید از امروز ۱۵ فروردین تا پایان اردیبهشت و صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت تا پایان خرداد در صیدگاه‌های استان واقع در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ممنوع خواهد بود.

او گفت: صید به روش مشتا نیز از ۱۶ فرودین تا پایان اردیبهشت سال آینده ممنوع است و زمان ممنوعیت صید میش ماهیان هم از ۱۵ مرداد تا پایان شهریور سال آینده خواهد بود.

سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت:صید میگو نیز در آب‌های استان هرمزگان در طول سال به جز فصل صید (حدودا از اوایل مهرماه به مدت ۴۵ روز) ممنوع است.

بارانی گفت:هر گونه صید، خرید، فروش، حمل و نگهداری آبزیان در زمان ممنوعیت جرم محسوب می‌شود و از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد است.

او با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید گفت: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند در فصل بهار، ممنوعیت صید اعمال می‌کند و یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان با صید و صیادی مخرب و غیر مجاز برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.