توزیع کودشیمیایی در همدان ۴۵ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از توزیع ۲۱ هزار تن انواع کود شیمیایی در استان خبر داد

 بهروز الیاسی  گفت: از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه امسال، ۲۱ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی توزیع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۵ درصد معادل ۶۵۰۰ تن افزایش داشته است.

او گفت: در این مدت ۲۰ هزار تن کود ازته، ۴۹۰ تن کود فسفاته و ۵۱۰ تن کود پتاسه توزیع شده که امیدواریم با افزایش مصرف فسفاته و پتاسه تأثیر قابل توجهی در کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی استان شاهد باشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در این مدت توانستیم با همت همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به‌صورت شبانه‌روزی و حتی ایام نوروز، با استفاده از ذخیره راهبردی ۱۶ هزار تنی کود که در انبار‌های شرکت موجود بود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی‌های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت‌های بهاره را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

الیاسی با بیان اینکه در زمینه تأمین کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد، گفت: در این روز‌ها که به علت بارندگی و کشت‌های بهاره تقاضا برای مصرف کود بالاست، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تمامی سهمیه کود شیمیایی ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی را تأمین و از طریق کارگزاری‌ها و عاملان فروش خود توزیع می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.