افزایش ۳۳ درصدی صادرات کالا از آذربایجان غربی

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار تن کالا از گمرکات استان به کشور‌های مختلف صادر شد که ۳۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سالی که گذشت به ارزش  ۸۶۴ میلیون دلار و به میزان  ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار تن کالا از گمرکات استان به کشور‌های مختلف صادر شد. که  بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

خالد جنگجو افزود: در سال گذشته میزان صادرات از نظر ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزنی نیز ۱۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ طبق برآورد‌های صورت گرفته یک میلیون و ۵۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۷۸۳ میلیون دلار از آذربایجان غربی به کشور‌های مختلف صادر شده بود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: علاوه بر آن، طی سال گذشته سه میلیون و ۳۲۶ هزار تن کالای سایر استان‌ها از گمرکات استان صادر شد که تقریبا مساوی سال ۱۴۰۰ بود.

جنگجو اظهار کرد: ارزش این میزان کالای صادراتی هم به سه میلیارد و ۳۳۳ میلیون دلار بالغ می‌شد.

وی در خصوص واردات از مبادی آذربایجان غربی طی سال گذشته نیز گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۶۱۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۷ میلیون دلار از مبادی این استان وارد کشور شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی  افزود: این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ میزان واردات به استان ۶۳۴ هزار تن به ارزش ۹۳۳ میلیون دلار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.