مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه این استان تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۴۱ هزار و ۸۴۰ نفر بیمه شده اصلی داشت، گفت : این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یک و هفت دهم درصدی را در تعداد بیمه شده‌های اصلی نشان می‌دهد.

اسکندر کاکایی مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در مجموع تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی این سازمان در استان بیش از ۷۸۱ هزار نفر است.

وی به پرداختی‌های این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۰ هزار مستمری بگیر اصلی و تبعی داریم و ماهانه به هر نفر حداقل هفت و حداکثر ۳۰ میلیون تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کنیم.

کاکایی افزود: تامین اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ به طور متوسط ماهیانه ۳۸۹ میلیارد تومان هزینه پرداختی داشته که بیش از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن مستمری (هزینه بلند مدت) است و ۶۶ میلیارد تومان هزینه‌های کوتاه مدت می‌شود.

آنچنان که مدیرکل تامین اجتماعی استان توضیح داد هزینه‌های بلند مدت تامین اجتماعی شامل از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت می‌شود و هزینه‌های کوتاه مدت ازدواج، بیماری یا غرامت دستمزد، بارداری، پروتز، کفن و دفن، سفر و بیکاری را شامل می‌گردد.

افزایش ۲۷ درصدی دستمزد‌ها در سال جاری

وی در موضوع تعیین حداقل دستمزد در سال ۱۴۰۲ بیان داشت: امسال دستمزد‌ها برای کسانی که حداقل حقوق را دریافت می‌کنند افزایش ۲۷ درصدی داشته است و برای سایر سطوح که بیشتر از حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند ۲۱ درصد به علاوه رقم ثابت ۸۳ هزار و ۵۹۶ ریال افزایش دستمزد خواهیم داشت.

آنچنان که کاکایی توضیح داد: در مجموع حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که علاوه بر این مبلغ باید کارفرما کمک هزینه اقلام مصرفی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی و کمک هزینه مسکن ۶۵۰ هزار تومانی را به کارگر پرداخت کند.

او افزود: هرچند بحث‌هایی در خصوص افزایش کمک هزینه مسکن به ۹۰۰ هزار تومان وجود دارد که در صورت تحقق حداقل حقوق دریافتی بیمه شده اجباری باید هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.