رئیس‌جمهور روسیه خواستار برنامه بلند مدت به منظور پیشرفت این کشور و مقابله با تحریم‌های غرب شد.

بیش از ۴۰۰ روز از جنگ اوکراین می‌گذرد و طی این مدت کشور‌های غربی به رهبری آمریکا طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده‌اند. با این حال، مقامات مسکو تأکید دارند تحریم‌های غرب نمی‌تواند مانع از دفاع روسیه از منافع ملی حیاتی خود در شرق اروپا شود.

به گزارش تل تریدر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) با اشاره به تحریم‌های غرب علیه کشورش اعلام کرد انتظار می‌رود تحریم‌های غرب علیه مسکو به دلیل عملیات نظامی در اوکراین برای مدت طولانی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور روسیه در نشست شورای دولتی که پیرامون اقتصاد این کشور برگزار شده بود گفت: «به همین دلیل، ما در کنار انجام اقدامات اولویت‌دار به منظور جایگزین کردن فناوری‌ها و محصولات وارداتی، نیازمند تحولات میان مدت و بلند مدت با هدف پیشرفت در شرایط تحریم و رسیدن به اهداف استراتژیک توسعه کشور هستیم.»

پوتین در اوایل ماه جاری میلادی نیز در مورد همکاری روسیه و بلاروس تأکید کرد این دو کشور با وجود تحریم‌های غرب برنامه‌هایی را با هدف تقویت حاکمیت مالی، اقتصادی، عملی و فناوری با موفقیت اجرا می‌کنند.

بلاروس تنها کشور اروپایی متحد روسیه در جنگ اوکراین محسوب می‌شود که خاک خود را در اختیار نیرو‌های روسی به منظور انجام عملیات در خاک اوکراین قرار داده است. به همین دلیل، کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه مینسک وضع کرده‌اند.

از آنجا که خطر تهاجم لهستان به بلاروس وجود دارد، پوتین برای دفاع از متحد خود از استقرار تسلیحات هسته‌ای استراتژیک در خاک این کشور خبر داده است که این موضوع با خشم کشور‌های اروپایی و آمریکا همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار