بنابر اعلام رسانه‌های آمریکایی سفیر روسیه در واشنگتن هفته گذشته در ارتباط با بازداشت خبرنگار وال استریت ژورنال احضار شده است.

سی ان ان امروز سه شنبه گزارش داد، وزارت امور خارجه هفته گذشته آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا را برای دیدار با ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در مورد دستگیری ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال احضار کرد.

اسپوتنیک به نقل از یک مقام دولت بایدن اعلام کرد که نولاند به آنتونوف گفت که روسیه باید گرشکویچ را آزاد کند و آنتونوف با خواندن بیانیه عمومی روسیه در مورد پرونده این خبرنگار پاسخ داد.

سرویس امنیت فدرال روسیه گرشکویچ را ماه گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت کرد و تا ۲۹ مه در بازداشت خواهد بود. سرویس امنیت فدرال دولت روسیه می‌گوید این روزنامه نگار را در حالی دستگیر کرده که «در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات سری» در مورد فعالیت‌های یکی از «شرکت‌های نظامی-صنعتی روسیه» بوده است.

از سوی دیگر، وال استریت ژورنال از خبرنگار خود دفاع کرده و در بیانیه‌ای اتهام جاسوسی از روسیه را رد کرده است.

از سال ۱۹۸۶ تا کنون، گرشکویچ اولین خبرنگار آمریکایی است که به اتهام جاسوسی در روسیه دستگیر می‌شود. در آن سال، نیکلاس دانیلوف، خبرنگار آمریکایی بازداشت و پس از ۲۰ روز در مبادله با یک بازداشتی روس آزاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار