درپی حملات راکتی به اراضی اشغالی از طرف غزه، جنگنده‌های صهیونیست به این باریکه حمله کردند.

رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که جنگنده‌های صهیونیست پس از شلیک ۹ راکت از سوی نوار غزه، به این منطقه حمله کردند.

 بامداد چهارشنبه ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۹ راکت از نوار غزه به سمت رژیم صهیونیستی شلیک شد که ۴ فروند از آن‌ها توسط سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین رهگیری و چهار فروند دیگر در مناطق باز در قلمرو مجاور این بخش سقوط کرد.

گردان های ناصر صلاح الدین، مسئولیت شلیک شش فروند راکت به طرف شهرک اسرائیلی سدیروت نزدیک شمال نوار غزه را برعهده گرفت.

نظامیان صهیونیستی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کردند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پس از حملات راکتی از نوار غزه در میان تنش‌ها در مسجد الاقصی، غزه را مورد حمله قرار دادند.

پیشتر رسانه‌های فلسطینی نوشته بودند که ده‌ها فلسطینی در درگیری با نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی در بیت المقدس زخمی شدند. ریاض العشکر، سخنگوی کمیته امور اسرای فلسطینی به خبرنگاران گفت که رژیم صهیونیستی بیش از ۴۰۰ فلسطینی را در نتیجه حمله به الاقصی بازداشت کرده است. اقدامات رژیم صهیونیستی قبلاً توسط اردن و مصر محکوم شده است.

در ماه مارس، فلسطین و رژیم صهیونیستی طی یک نشست امنیتی در شرم الشیخ مصر توافق کردند که سازوکاری برای مبارزه با خشونت ایجاد کنند. نشستی که در شرم الشیخ برگزار شد، دومین نشست اخیر در چنین قالبی بود.

در پایان بهمن ماه نشستی پنج جانبه با حضور اردن، مصر، فلسطین، رژیم صهیونیستی و آمریکا در عقبه اردن برگزار شد تا از تشدید و تنش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها جلوگیری شود. در نتیجه آن دیدار، فلسطین و رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که همه توافقات امضا شده را رعایت کنند، طرف رژیم صهیونیستی ی قول داد که بحث ساخت شهرک‌های جدید در کرانه باختری را ظرف چهار ماه متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار