فرماندار هندیجان گفت: با جدیت به دنبال رفع مشکلات این شهرستان هستیم.

عبدالحسن دریائی فرماندار هندیجان می گوید: با جدیت به دنبال رفع مشکلات این شهرستان هستیم یکی از این مشکلات در حوزه بهداشت و درمان نبود جراح و متخصص بیهوشی در این شهرستان است که با پیگیری هایی صورت گرفته به زودی متخصصین جراح و بیهوشی در هندیجان حضور می‌یابند و بیماران خود را معاینه می‌کنند، از هفته های آینده نیز برای نخستین بار عمل جراحی در بیمارستان شهدا انجام خواهد شد.

او ادامه داد: محل احداث درمانگاه تامین اجتماعی مشخص شده پس از قیمت گذاری زمین آن توسط کارشناس دادگستری با کمک خیرین و تعاونی لنج داران این زمین خریداری می شود و جهت احداث درمانگاه در اختیار تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

آقای دریائی گفت: استخر سرپوشیده هندیجان مدت ها راکد بود که پس از سفر اخیر استاندار خوزستان به این شهرستان دستورات لازم در جهت آغاز عملیات اجرایی آن صادر شد، اعتبار لازم اختصاص یافته و همچنین تجهیزات آن خریداری شده به زودی پیمانکار این پروژه در شهرستان حضور می یابد و امیدواریم نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گفته فرماندار هندیجان؛ در گذشته هیچ یک از شرکت های نفت به صورت مستقیم به این شهرستان مالیات و عوارض پرداخت نمی کردند، پارسال توانستیم با تلاش و پیگیری ادارات و نماینده مردم این شهرستان مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که مصوب شده بود را از ۲ شرکت نفت دریافت و در جهت رفع مشکلات شهرستان هزینه کنیم.

آقای دریائی گفت: یکی از مهم ترین مشکلات کشاورزان حد نگاری بوده که نقاط یو تی ام زمین ها مشخص نشده و سندها به صورت مشاع است، ضرورت دارد امسال این مسئله در تمامی روستاها آغاز شده و مشکل سند این کشاورزان برطرف شود.

او  با بیان اینکه با اضافه شدن زمین به اسکله سجافی به زودی این بندر گسترش می یابد، افزود: این اقدام باعث می شود شناورهای بیشتری به این اسکله آمده و اشتغال از طریق تجارت در این شهرستان توسعه می یابد همچنین با توجه به امتیازاتی که برای کالای همراه مسافر و ملوانی داریم ۹۹ کالا مشخص شده که عوارضات گمرکی بسیار کمی برای آن ها در نظر گرفته شده است تا شرایط اشتغال زایی در شهرستان به وجود آید.

فرماندار هندیجان گفت: طرح ۳۹۵ هکتاری مشکلات زیادی داشت، با تلاش و پیگیری های انجام شده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح کسب کردیم، پیمانکار مربوطه در حال اتمام طرح بوده و به زودی در اوایل خرداد ماه امسال این طرح به بهره برداری می رسد.

عبدالحسن دریائی با اشاره به اینکه خوشه های صنعتی یکی از دغدغه های استاندار خوزستان است، ادامه داد: با افتتاح طرح ۳۹۵ هکتاری نیاز به ایجاد مجتمع تکثیر لارو در منطقه بحرکان احساس می شود که این نیاز باید از استان های دیگر تامین شود با توجه به حضور سرمایه گذار و همچنین ارائه یک طرح در این خصوص به دنبال فراهم کردن این شرایط در آینده هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.