رئیس جمهور روسیه از آمریکا و اتحادیه اروپا به دلیل مواضع ضدروسی آن‌ها انتقاد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) صراحتا سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در مسکو را خطاب قرار داده و کشور‌های آن‌ها را مسئول تخریب روابط میان دو طرف معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سفیران جزو ۱۷ سفیری بودند که امروز طی مراسمی استوارنامه خود را به پوتین تقدیم کردند.

رئیس جمهور روسیه خطاب به لین تریسی، سفیر جدید آمریکا در مسکو گفت: حمایت واشنگتن از انقلاب رنگی در اوکراین در سال ۲۰۱۴ به وضعیت کنونی منجر شده است که در آن روسیه و اوکراین درگیر هستند.

او تاکید کرد: روابط دو طرف در یک بحران جدی قرار دارد که ناشی از دیدگاه‌های متفاوت دو طرف درباره نظم نوین جهانی است. من می‌دانم که شاید با نظر من موافق نباشید، اما حمایت آمریکا از انقلاب رنگی اوکراین در نهایت به بحران فعلی این کشور منجر شد.

پوتین پس از دریافت استوارنامه رونالد گالهاروگ، سفیر اتحادیه اروپا در مسکو نیز خطاب به او گفت: اتحادیه اروپا یک تقابل ژئوپلیتیک را با روسیه آغاز کرده است.

او در زمان دریافت استوارنامه سفیر دانمارک، از کپنهاگ خواست با پیشنهاد روسیه به منظور انجام تحقیقات مستقل بین المللی با حضور مسکو به منظور کشف ابعاد پنهان ماجرای انفجار خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را از دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند، موافقت کند.

پوتین در سخنرانی خود در مراسمی دیگر با حضور رهبران چهار منطقه ضمیمه شده به خاک روسیه در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ شامل لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا هم اعلام کرد دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان‌های اطلاعاتی غربی در اقدامات خرابکارانه اوکراین علیه روسیه دخیل هستند. کی یف در حال انجام اقدامات تروریستی علیه دولتمردان، نیرو‌های امنیتی، خبرنگاران و معلمان ماست.

او بار دیگر با حمایت از ضمیمه شدن این مناطق به خاک روسیه خاطر نشان کرد: دلایل زیادی وجود دارد که بگوییم کشور‌های ثالث و نیز سرویس‌های اطلاعاتی غربی در این اقدامات خرابکارانه و تروریستی دست داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
فقط باید توی دهن اروپا و امریکای قلدر زد . پون فقط زبان زور را میفهمند و لا غیر .این غرب وحشی غارتگر است
آخرین اخبار