مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از ایجاد ۲ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی با جذب ۱۰۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت : کرمانشاه رتبه سوم کشوری در جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ را کسب کرد.

مختار احمدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : بر اساس ابلاغیه دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ مصوب و تخصیص داد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۲۴ طرح با مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان به چهار بانک عامل مشاغل خانگی ارسال شد که از این تعداد یک هزار و ۸۲۱ طرح به سه صورت مستقل، تحت پوشش و پشتیبان موفق به جذب ۱۰۵ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان به میزان ۱۰۲ درصد شدند.

وی با بیان اینکه با جذب این اعتبارات زمینه اشتغال ۲ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی در استان فراهم شد، تصریح کرد: از فرصت‌های شغلی ایجاد شده تعداد هزار و ۷۹۱ نفر به صورت طرح‌های مستقل، ۴۱۳ نفر به صورت افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی و ۵۹ نفر به صورت طرح پشتیبان بوده است.

احمدی ادامه داد: بانک توسعه تعاون با جذب ۳۹ میلیارد و ۲۹۵ میلیارد تومان، بانک رفاه کارگران با جذب ۳۶ میلیارد و ۲۹۲میلیون تومان، بانک کشاورزی با جذب ۱۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و پست بانک ۱۰ میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان جذب نموده اند.

وی ادامه داد: با اعلام دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مستقر در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل و تلاش همکاران دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی استان با جذب بیش از صد درصدی اعتبارات رتبه سوم کشوری را کسب نموده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشتغال را یکی از محور‌های اساسی و برنامه ریزی اقتصادی کشور دانست و گفت: توسعه کسب و کار‌های خرد و خانگی یکی از راه‌های منطقی ایجاد و تثبیت اشتغال و از اهداف و استراتژی‌های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.