مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: پارسال بیش از ۱۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان رودبار جنوب جمع آوری شده است.

ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در سفر به شهرستان رودبار جنوب در بازدید از مزرعه گندم یکی از زکات دهندگان برتر این شهرستان گفت: پارسال بیش از ۱۴ میلیارد ریال زکات در شهرستان رودبار جنوب جمع آوری شده که بیشتر این زکات جمع آوری شده در حوزه فقرا و محرومان هزینه شده است.

او با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت محصولات زراعی در شهرستان رودبار جنوب به بیش از ۳۰ هزار هکتار افزایش یافته است ابراز امیدواری کرد: با افزایش سطح زیر کشت، میزان پرداخت زکات نیز در این شهرستان افزایش یابد.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: وظیفه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه ستاد زکات، جمع آوری کمک‌ها و زکات مردم و رساندن این کمک‌ها به صورت هدفمند به دست محرومان واقعی است.

او تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم شاهد کاهش مشکلات محرومان و هم چنین ارتقای شاخص‌های خیر و احسان در شهرستان رودبار جنوب باشیم.

حجت الاسلام افشار منش امام جمعه رودبارجنوب گفت: طبق روایات، زکات موجب ازدیاد اموال می‌شود و برای ارتقای درجات نفسانی انسان مثمر ثمر است.

او افزود: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت فرماید که بتوانیم در ارتباط این واجب فراموش شده، گام‌های موثری برداریم.

امام جمعه رودبار بیان داشت: امسال در شهرستان رودبار سطح زیر کشت گندم و سایر اموری که به هر صورت زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد، ۲ برابر شده است و مردم ما همیشه اعتقاد راسخی به مسائل شرعی دارند و امسال هم با عنایت بیشتری خصوصا در ماه رمضان به این امر اقدام خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار