پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و پوشش ابر در لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: افزایش سرعت وزش باد و پوشش ابر پدیده‌های قابل انتظار استان تا فردا (جمعه) هستند.

 بهروز مرادپور مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار، برای اغلب نقاط استان شاهد پوشش ابر و افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود.

او اظهار داشت: سرعت وزش باد در این بازه زمانی به ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان به بازه نسبتا شدید تا شدید نیز خواهد رسید که بروز مخاطراتی همچون احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقت شهری، روستایی و کشاورزی، خطر سقوط اشیاء، احتمال نفوذ گرد و غبار به همراه کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا را به دنبال دارد.

مرادپور ادامه داد: ساعاتی از بعدازظهر امروز نیز در نواحی از شهر‌های شمالی و شرقی وقوع بارش‌هایی به صورت خفیف و پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود، اما تغییرات قابل توجهی در نوسانات دمایی روزانه مشاهده نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: از امروز تا پایان وقت فردا احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و عمرانی، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعدازظهر، در صورت بروز گرد و غبار عدم تردد غیر ضرور و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، استفاده از ماسک و سایر اقدامات پیشگیرانه ضروری است.

به گفته او روز‌های آغازین هفته پیش رو افزایش ابر و گاهی افزایش سرعت باد پدیده غالب منطقه خواهد بود.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.