بیش از ۶۰ طرح با اعتبار بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان در دهه بنیاد در سیستان و بلوچستان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

بیک مداح   مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان  ضمن گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بخش قابل توجه این طرح ها آغاز فازهای جدید طرح نهضت ملی در شهرهای استان است و همچنین در این روزها،  بیش از ۹۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان افتتاح خواهد شد.

بیک مداح گفت : دیگر برنامه شاخص سالروز تاسیس حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان، افتتاح ۳۵ واحد از واحد های بازسازی و مسکن روستایی در سراسر استان است.

وی گفت : همچنین در دهه بنیاد سال ۱۴۰۲ شاهد کلنگ زنی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در ۱۹ روستای سطح استان خواهیم بود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت : این طرح ها گوشه ای از مجموعه اقداماتی است که در سطح استان انجام گرفته یا در حال انجام است.
بیک مداح گفت : در حوزه مسکن شهری، بیش از ۴ هزار واحد در سطح استان در طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، در حوزه بازسازی و مسکن روستایی سالیانه بصورت میانگین ۱۱ هزار واحد مقاوم سازی می شود که با این تلاش ها شاخص مقاوم سازی در استان به ۴۷ درصد رسیده است.
وی افزود : در حوزه عمران روستایی در سالی که گذشت شاهد رشد مطلوب عملکرد بودیم بطوری که شاخص تهیه طرح هادی روستایی به ۹۴ درصد رسید، در اجرا هم شاخص برخورداری با ۲ درصد پیشرفت به ۲۱ درصد رسید.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ساماندهی حاشیه شهرهای استان را فعالیتی نو و با اهمیت در توسعه این مناطق خواند و گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سه شهر چابها، زاهدان و زابل عهده دار ساماندهی حاشیه شهر است که شامل اقدامات عمرانی و مقاوم سازی مسکن است .

بیک مداح گفت : از مهمترین موارد اجرا شده در سال گذشته در این مناطق می توان به فاز ۳ ساماندهی حاشیه شهر زاهدان شامل ساماندهی ۳ فضای ورزشی و احداث میدان ورودی شهر در ابتدای بلوار شهید سردار سلیمانی و پازل یکی از محورهای سیستان (کوچه شهید نصیریان) و زیرسازی و آسفالت بیش از ۳۰ هزار متر مربع روستای دایی آباد در حاشیه شهر زاهدان، ۱۴۲ هزار متر مربع زیر سازی و آسفالت در حاشیه شهر چابهار و زیر سازی و آسفالت ۴۰ هزار متر مربع در حاشیه شهر زابل است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار