چین ادعای نیویورک تایمز درباره روسیه را رد کرد

دولت چین ادعای اخیر نشریه آمریکایی درباره بی‌اعتنایی پکن به روابط با مسکو را رد کرد.

دفتر فرستاده چین به اروپا در بیانیه‌‍‌ای اعلام کرد که گزارش اخیر نیویورک تایمز نتوانست به درستی  روابط روسیه و چین را ترسیم کند.

به گزارش آرتی، نیویورک تایمز در گزارش خود نوشته بود که فرستاده چین به اروپا هفته گذشته تلاش برای ایجاد فاصله میان روسیه و چین داشته و روابط بین این دو کشور را کوچک نشان داد.

نیویورک تایمز در این گزارش بخشی از مصاحبه خود با این مقام چینی را چاپ کرده و به توافقی اشاره کرده که بین «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شد.

در بخشی دیگر هم آمده که این مقام چینی گفته است: «برخی عمدا موضع چین درباره بحران اوکراین را به غلط تفسیر می‌کنند.»

اکنون چین گزارش نیویورک تایمز را رد کرده و گفته است که این مصاحبه نتوانسته اظهارات فرستاده پکن به اروپا را به درستی منتقل کند. مقامات غربی به چین هشدار داده‌اند که به روسیه تسلیحات نفرستد و در صورت انجام چنین اقدامی «عواقبی» آن را تهدید می‌کند.  پکن تاکید کرده است که چنین برنامه‌ای ندارد و واشنگتن را به «انتشار اطلاعات نادرست» و «افروختن آتش» بر درگیری اوکراین متهم کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفت: «دولت روسیه بر اساس محتوای تماس‌های دو جانبه هدایت می‌شود که پوتین و شی در جریان سفر ماه گذشته رئیس‌ جمهور چین به مسکو داشتند.» در این سفر سه روزه، مقامات روسیه و چین بیش از دوازده توافقنامه دو جانبه امضا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار