عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به "مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری گفت: برنامه هفتم توسعه کشور باید متمرکز بر سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید باشد.

احمد راستینه هفشجانی در جمع رسانه‌ها تاکید کرد: در این راستا تمرکز بر اصلاح ناترازی بانکی، رقابت‌پذیری اقتصاد، رفع موانع تولید، افزایش بهره‌وری، سیاست‌های تقویت ارزش پول ملی، تحول ساختاری امور خارجه با محوریت دیپلماسی اقتصادی و محوریت ارتقای فرهنگی در مشارکت‌های مردمی مورد توجه باشد.

وی افزود: در بسته اقتصادی دولت، ارز و دلار به عنوان مهم‌ترین مولفه‌های امروز در تکان‌های اقتصادی مورد تجدیدنظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


راستینه تصریح کرد: نیاز است دولت‌ها به‌طور شفاف قیمت مشخصی را برای گروه کالا‌های ضروری زندگی مردم تعیین و از رها کردن بازار و قیمت‌گذاری دلار از سوی عوامل دیگر به‌شدت پرهیز کنند.

وی یادآور شد: به‌طور اساسی اگر در کشور حکمرانی در ارز با تعیین بازار‌های قابل کنترل و نظارت اتفاق نیافتد هر تکانی در بازار غیررسمی، بازار دلار کشور را با یک شوک تورمی روبه‌رو می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار