اهدای بیش از ۷۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از اهدای ۷۲ هزار و ۲۷۰ جلد کتاب پارسال از سوی مردم، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

عاطفه زارعی درباره تأمین منابع اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: منابع اطلاعاتی و کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی از طرق مختلف از جمله کتاب ارسالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به طور مرتب انجام می‌شود، خرید‌های استانی و کتب اهدایی از سوی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و مردم تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه در سال گذشته مجموعا بیش از ۷۲ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است افزود: پارسال هیئت امنا آرامگاه امامزاده عبدالله همدان ۱۲ هزار جلد، مرکز اسناد و کتابخانه ملی ۲ هزار جلد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹۷۰ جلد، مرکز علمی و آموزشی قلم‌چی ۶۳۰ جلد، سایر دستگاه‌ها و ادارات ۲ هزار و ۴۶۷ جلد کتاب و مابقی توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی اهداء شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: یکی از ارکان مهم اهدای کتاب، مردم و اعضای کتابخانه‌های عمومی هستند که به طور مداوم کتاب به کتابخانه‌ها اهدا می‌کنند.

زارعی تاکید کرد: امسال نیز از همه مردم و خیران تقاضا داریم که کتابخانه‌های عمومی را در تأمین منابع اطلاعاتی همراهی کنند و در این راه هر نوع کتاب و مجله که دیگر به آن نیاز ندارند را می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.

او گفت: افراد حقیقی و حقوقی که کتابخانه‌های عمومی را در تجهیز منابع اطلاعاتی کمک می‌کنند، بر اساس قانون می‌توانند از معافیت‌ها مالیاتی نیز استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: به همین منظور هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های متولی نیز صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.