سرما ۷۰۰ میلیارد تومان به باغ‌های آذربایجان‌غربی خسارت زد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: سرمای بهاره به بیش از ۲۱ هزار هکتار از باغ‌های استان آسیب زد که برآورد اولیه خسارت آن ۷۰۰ میلیارد تومان است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: این سرما بیشتر بر درختان هسته دار از جمله زردآلو، هلو، شلیل و گردو خسارت وارد کرد و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰ درصد محصول باغداران را از بین برده باشد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شده میزان خسارت سرما به باغات در حدود ۵۰ هزار تن محصول باشد، اما می‌تواند با روش‌های علمی و تغذیه‌ای بخشی از این خسارت را برای باغداران جبران کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: یکی از مشکلات باغداران استان این است که بسیاری از آنان امکانات لازم برای روش‌های نوین مقابله با سرما از جمله توربین‌های جابجایی هوا را ندارند و تنها با استفاده از روش سنتی مانند روشن کردن آتش، ایجاد دود و آبیاری با آب چاه با این پدیده مقابله می‌کنند.

شهبازی تاکید کرد: این روش‌های سنتی می‌تواند تا حدی در مقابله با سرما مفید باشند، اما دمای هوا در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین در برخی مناطق استان به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و درختانی که در مرحله شکوفه دهی بودند را دچار خسارت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.