سرعت وزش باد در همدان افزایش می‌یابد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد و بعدازظهر فردا (یکشنبه) در برخی از نقاط به ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

روح‌الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و افزایش غبار محلی پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد، احتمال تشکیل گرد وخاک و غبار محلی در ساعت‌های بعد از ظهر در برخی از نقاط وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان در روز‌های آتی تغییرات محسوسی ندارد، گفت: طی سه روز آینده آسمان استان صاف است و به دلیل افزایش رطوبت هوا، دمای هوا در ۲ روز آینده ۲ درجه سانتیگراد گرم و پس از آن دوباره خنک می‌شود.

زاهدی افزود: به دنبال افزایش سرعت وزش باد احتمال شکسته شدن شاخه و برگ درختان، تخریب سازه‌های غیر مستحکم و آسیب به موکب‌های اربعین حسینی در استان وجود دارد.

او تاکید کرد: از روز سه شنبه با ورود یک سامانه جدید موجی از بارش باران استان همدان را فرا می‌گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: قهاوند با ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و فامنین با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
زاهدی افزود: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب صفر و ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.