رویترز: هواپیماهای چینی از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند

یک نشریه آمریکایی از عبور چندین هواپیمای چینی از خط میانی و حساس تنگه تایوان خبر داد.

در حالی که رزمایش‌های نظامی چین به دلیل خشم از دیدار رئیس تایوان و «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز شده است، نشریه رویترز از عبور ۷۱ فروند هواپیمای نظامی چینی از خط میانی تنگه تایوان خبر داد که منطقه مورد مناقشه و بسیار حساس در تنش‌های میان واشنگتن، پکن و تایپه است.

رزمایش‌های ۳ روزه پکن پس از این دیدار آغاز شد و پیشتر هم انتظار چنین اقدامی می‌رفت. همچنین این اقدام پس از دیدار مقام‌های اروپایی با رئیس‌جمهور چین به طور رسمی اعلام شد.

‌ارتش آزادی‌بخش خلق چین در این باره گفت که گشت‌زنی‌های آمادگی رزمی و زمایش‌هایی با نام «شمشیر مشترک» را در اطراف تایوان آغاز کرده است، این ارتش پیشتر هم اعلام کرده بود که چنین اقداماتی را در تنگه تایوان و در شمال، جنوب و شرق تایوان طبق برنامه انجام خواهد داد.

وزارت دفاع تایوان امروز (شنبه) در بیانیه خود ادعا کرد: «۷۱ فروند هواپیمای چینی، از جمله جت‌های جنگنده و بمب‌افکن، و همچنین ۹ کشتی را در حال عبور از خط میانه مشاهده کردیم، جاییکه معمولاً به عنوان یک مانع غیررسمی عمل می‌کند. چین از سفر تسای به آمریکا به عنوان بهانه‌ای برای انجام تمریناتی نظامی استفاده می‌کند که به صلح، ثبات و امنیت منطقه آسیب جدی وارد کرده است.»

در انتهای این بیانیه آمده است: ارتش با نگرش آرام، منطقی و جدی پاسخ داده و برای دفاع از حاکمیت ملی و امنیت ملی، با رعایت اصول نگهبانی و نظارت خواهد داشت.» تلویزیون دولتی چین تصاویری از این رزمایش را منتشر کرد که در آن موسیقی رزمی پخش می‌شد و نشان می‌داد که کشتی‌های جنگی در دریا و پرتاب‌کننده‌های موشک متحرک هم آماده هستند، اما شلیک موشک‌ها را نشان نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کشور خودشونه . مگه تایوان یک استان چین نیست
آخرین اخبار