مدیرحج و زیارت کرمان با اشاره به اعزام ۳ هزار و ۱۳۵ نفر از کرمان به حج تمتع امسال گفت: تا دیروز  ۲ هزار و ۸۷۹ نفر در کاروان‌ها ثبت نام کردند.

محمد علی ایرانمنش گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است ۳ هزار و ۱۳۵ نفر از استان کرمان در قالب ۲۰ کاروان در مراسم حج تمتع ۱۴۰۲ شرکت کنند.  

او افزود: تا  دیروز  ۲ هزار و ۸۷۹ نفر در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۴۰۲ کرمان نام نویسی کردند که از این تعداد، هزار و ۵۶۸ نفر خانم و  هزار و ۳۱۱ نفر آقا هستند و مسن‌ترین فرد ثبت نامی، ۹۳ ساله اهل بم و جوان‌ترین فرد ثبت نامی  ۱۳ ساله اهل بردسیر می‌باشد.

 مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان داشت: ۹۲ درصد ظرفیت کاروان‌های حج  تمتع استان کرمان از میان افردی که تا تاریخ ۲۰ فروردین ۸۶، دارای سند ثبت نامی حج تمتع بوده اند، تکمیل شده است.  

او  افزود: متقاضیان تشرف باید با مراجعه به سامانه https://reserve.haj.ir یا مراجعه حضوری  به دفاتر و شرکت‌های زیارتی سطح استان کرمان نسبت به انجام ثبت نام در کاروان‌ها اقدام کنند.

ایرانمنش گفت: ثبت نام  تا تکمیل کاروان ها  ادامه دارد و درصورت تکمیل نشدن  ظرفیت،  طی چند روز آینده اولویت جدید اعلام می‌شود.

او  با بیان اینکه برای حج تمتع ۱۴۰۲، ۲۰ کاروان  در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این ۲۰ کاروان، ۸ کاروان در شهرستان کرمان، ۳ کاروان در  شهرستان زرند، ۳ کاروان در شهرستان رفسنجان، ۲ کاروان در  سیرجان و  در شهرستان‌های شهربابک، جیرفت، انار و  بم  هر کدام یک کاروان کار ثبت نام و اعزام زائران به حج تمتع را انجام می‌دهند.

 مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان مدینه قبل است، بیان کرد: پرواز‌ها در خرداد ماه  صورت می‌گیرد؛ اما تاریخ دقیق پرواز‌های استان هنوز مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار