رئیس اتحادیه بنگاه داران مهاباد گفت: هر گونه خرید و فروش انواع وام در واحد‌های بنگاه املاک غیرقانونی است.

محمد گُلاوی رئیس اتحادیه بنگاه داران مهاباد گفت: در بنگاه املاک تنها باید املاک، معامله شود و پس از هر معامله کد رهگیری صادر و به طرفین داده می‌شود. خرید و فروش وام در بنگاه املاک غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: هر چند به تمامی بنگاه‌های املاک و مسکن دارای مجوز و عضو این اتحادیه اعلام شده که خرید و فروش وام غیرقانونی است، اما باز هم کسانی هستند که برای خرید و فروش وام به این واحد‌ها مراجعه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنگاه داران مهاباد گفت: اینگونه معاملات بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود و، اما در برخی وام‌ها از جمله وام خرید مسکن بنیاد شهید که باید سند ملک هم به اسم گیرنده وام انتقال پیدا کند، موضوع آن کمی متفاوت‌تر است و می‌تواند معامله در بنگاه املاک انجام شود.

محمد گُلاوی با اشاره به اینکه برخی زوج‌های جوان نمی‌توانند ضمانت لازم را برای دریافت تسهیلات پیدا کنند یا پرداخت اقساط وام برای آنان سخت است، ناچار می‌شوند که وام را در ازای دریافت مبلغی به شخص ثالثی بفروشند.

وی یادآور شد: اگر پس از انجام معامله خرید و فروش در یک بنگاه مشکلاتی برای طرفین پیش بیاید اتحادیه نمی‌تواند جوابگوی افراد زیان دیده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.