دمای هوا در زنجان به صفر درجه می‌رسد

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد و از روز چهارشنبه هفته جاری احتمال رسیدن آن به صفر درجه وجود دارد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: هم اکنون آسمان استان زنجان قسمتی ابری و همراه با گرد و غبار است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از فردا بر شدت وزش باد در این منطقه افزوده می‌شود که با بارش‌های خفیف و پراکنده نیز همراه است.

سلطانی اظهار کرد: برای روز چهارشنبه هفته جاری بارش باران، تگرگ و وقوع رعد و برق پیش بینی و در این خصوص نیز هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

وی میزان بارش‌های روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه را شدید عنوان کرد و گفت: این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

سلطانی از هم استانی‌ها خواست در این مدت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته روستای حلب با ۲۴ درجه سانتیگراد و خیرآباد با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان بوده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۶ و ۲۰ درجه، خرمدره ۶ و ۲۱ درجه، ابهر هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۰ و ۲۲ درجه، سلطانیه چهار و ۲۱ درجه، قیدار پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: هواشاسی ، رعد و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.