شریفی پور گفت: ۶۵ نیروی یگان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی در ۱۰ شهرستان حوزه استحفاظی کردستان مشغول به فعالیت هستند که به ازای هر ۲۶ هزار هکتار یک نفر به چرخه طبیعت خدمت می‌کند. 

بهزاد شریفی‌پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: از عوامل بارز استقلال هر کشور امنیت زیستی و غذایی آن کشور است.

او با اشاره به اینکه چهار مولفه اصلی پایه آب، خاک، پوششی گیاهی و هوا باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: اگر این منابع حفظ نشود و خللی در حفظ آن‌ها ایجاد شود امنیت زیستی و غذایی کشور دچار چالش می‌شود.

شریفی‌پور افزود: در مجموعه منابع طبیعی بالاترین رسالت سازمانی حفظ منافع پایه است و باید این منابع را به عنوان میراث‌دار آیندگان انتقال دهیم.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اذعان کرد: از وسعت دو میلیون و ۹۰۰ هکتاری استان کردستان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار معادل ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد.

او یادآور شد: ۶۵ نیروی یگان حفاظت محیط زیست منابع طبیعی در ۱۰ شهرستان حوزه استحفاظی استان کردستان مشغول به فعالیت هستند که می‌توان گفت در پهنه استان به ازای هر ۲۶ هزار هکتار یک نفر به چرخه طبیعت خدمت می‌کند. 

شریفی‌پور اضافه کرد: همچنین یگان حفاظت ۲۵ خودرو کمک‌دار و ۱۰ موتورسیکلت در اختیار دارد و با تمام توان در راستای حفظ منابع طبیعی تلاش و از زمین‌خواری جلوگیری می‌کند کما اینکه با افراد خاطی و قاچاقچیان نیز برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: قاچاق چوب، تخریب و تصرف و آتش‌سوزی از عوامل تهدید عرصه‌های طبیعی است که انتظار می‌رود با تعامل جوامع بهره‌بردار و همیاران طبیعت این موانع برداشته شود.

دارابی، جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این مراسم گفت: منابع طبیعی از نعمت‌های خدادادی است و هر نعمت که خداوند عطا می‌کند بندگان را مورد بازخواست قرار می‌دهد لذا باید تلاش خود را برای حراست از منابع طبیعی به کار گرفت.

او گفت: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی سرمایه‌هایی هستند که در راه پایداری امنیت غذایی و زیستی، از جان خود گذشته‌اند و کماکان در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی آمادگی خود را اعلام می‌کند.

در این مراسم از اردشیر دولتیاری تقدیر و منوچهر کیانی به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کردستان معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.