علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به وضعیت شرکت کنترل ترافیک گفت: بنده به عنوان کسی که هفت سال رئیس هیئت مدیره شرکت کنترل ترافیک بودهام و در جریان مباحث هستم، میگویم که این روند از دوره پنجم آغاز شد و فروپاشی زیرساختها و امکانات و نیروهای انسانی کارآمد به عنوان سرمایه غیرقابل جبران صورت گرفت و ما روز به روز این قابلیت را از دست میدهیم.
علی اصغر قائمی با بیان اینکه باید برای حوزه آی تی شهرداری تهران اعلام خطر کرد، یادآور شد: باید تیم تفحص شکل بگیرد تا بتوان جایگاه شهرداری تهران را بازیابی کرد.
سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه با بیان اینکه بعید میدانستیم این تصمیم واقعیت داشته باشد که متأسفانه واقعی بود، اظهار کرد: در سازمان فاوا مشکل نیروی انسانی وجود دارد؛ این سازمان نیروهای بسیار کارآمدی داشت و هزینههای زیادی شده بود تا به این شرایط رسید.
وی افزود: مدتی است که تکلیف شرکت کنترل ترافیک تهران مشخص نشده و نباید به سادگی برای این سیستم تصمیم گیری شود و یکباره به بیش از ۴۰۰ نیرو بگوییم که در حال ادغام شرکت هستیم، درست نیست.
علوی با بیان اینکه مؤسسه رایانه شهر پیمانکار بخشی از مأموریتهای شرکت کنترل در خصوص چراغها بوده است، تصریح کرد: اینکه میگوئیم بخش زیادی از مسئولیتها به این مؤسسه منتقل شود، باید مورد بحث قرار بگیرد. تعدادی از کلانشهرها با شرکت کنترل ترافیک قرارداد منعقد کردند که این سیستم را پیاده کننده و اینکه ما خود شرکت را منتقل کنیم، صحیح نیست.
مهدی چمران با تأکید بر اینکه کسانی که تصمیم گرفتند قطعاً به این مسائل توجه داشتند، گفت: باید ببینیم چنین تصمیماتی در مسیر بهبود بوده یا به بهبود آسیب میدهد؛ شاید یک طرفه سخن گفتن چندان درست نباشد و باید پاسخگویی صحیح صورت بگیرد.
وی افزود: همه ما دلسوز شهر هستیم و میخواهیم شهر پیشرفت کند؛ به ویژه در حوزه حمل و نقل با بودجهای که مصوب کردیم نشان دادیم که هم شورا و هم شهرداری به این موضوع توجه دارند، لذا پیشنهاد میکنم یک طرفه سخن نگوییم و اجازه دهیم موارد بررسی شود.