ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور بر آمادگی کامل ارتش برای تامین امنیت پایدار در کشور تاکید کرد.

امیر سرتیپ رضا آذریان امروز در گرگان در آیین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی گفت: از سال ۹۷ تامین امنیت پایدار در مرز‌های شرقی کشور به قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نیروی زمینی ارتش سپرده شد و این قرارگاه در کنار مرزبانان توانست ماموریت خود را به خوبی انجام دهد و تاثیر بسیار زیادی در تامین امنیت منطقه داشته باشد.

امیر آذریان با تاکید بر اینکه نیروی زمینی با همه توان و در همه ابعاد آمادگی کامل دارد، ادامه داد: فراتر از مرز‌ها را رصد می‌کنیم و برای همه تحرکات دشمن، برنامه داریم. با قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، دشمن فکر تعرض را هم نمی‌تواند بکند و اکنون هیچگونه تهدیدی برای ما متصور نیست.

او افزود: اگر دشمن دست به خطایی بزند، قبل از رسیدن به مرز‌های ما ضربه سختی خواهد خورد و پشیمان خواهد شد.

امیر آذریان اضافه کرد، در کنار تامین امنیت پایدار، مشارکت در محرومیت زدایی، ماموریت دیگر ما است.

استاندار گلستان نیز گفت: در نقاط عطف انقلاب و نظام اسلامی، نقش نیرو‌های مسلح بی نظیر است.

دکتر علی محمد زنگانه افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در بعد دفاعی و نظامی بلکه در عرصه‌های مختلف ازجمله محرومیت زدایی، تحقیقاتی – پژوهشی، نوآوری و دانش بنیان پیشتاز هستند.

 

علی محمد زنگانه نیز در این مراسم گفت: باید قدردان تلاش کسانی باشیم که در راستای حفظ و اعتلای نظام مقدسی جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.

او با اشاره به ویژگی‌های جمهوری اسلامی یادآور شد: ما در نظام طاغوتی قرار نداریم و در نظامی هستیم که نایب امام زمان (عج) و  ولی فقیه که برای نیرو‌های مسلح، فرمانده کل قوا و برای همه ما به عنوان رهبری بصیر و بیدار است، زعامت جامعه را برعهده دارد.

استاندار گلستان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد رهبر انقلاب، گفت: نیرو‌های مسلح ما تحت فرماندهی کسی هستند که حافظ دین خداست، مخالف هوای نفس است و مطیع امر مولاست و باید خدا را برای وجود با برکت ایشان شاکر باشیم.

 زنگانه حضور نیرو‌های مسلح ما در همه عرصه‌ها را معنی دار و متفاوت دانست و گفت: در پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و نقاط عطف کشور نقش نیرو‌های مسلح بی نظیر است.

او تاکید کرد: نیرو‌های مسلح نه تنها در صنایع دفاعی برای دشمن نقش بازدارندگی دارد، در عرصه‌های دیگر تحقیقاتی، پژوهشی و نوآوری و اقدامات دانش بنیان که خدمات آن خارج از نیرو‌های مسلح ارائه می‌شود، پیشتاز هستند.

استاندار گلستان گفت: حضور نیرو‌های مسلح ما در عرصه‌های مختلف ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن تنها برای دفاع از وطن نبوده و نیست بلکه برای دفاع از قرآن و اسلام نیز است.

 زنگانه افزود: در واقع همه ما از کشوری دفاع می‌کنیم که در جهان کفر و الحاد، منادی کلمه الله است و یک تنه در مقابل استکبار برای دفاع از اسلام عزیز ایستاده ایم.

 در این مراسم از زحمات و خدمات امیر سهراب اصغرزاده به عنوان فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی تقدیر و سرهنگ علی اکبر عرب به عنوان فرمانده جدید این تیپ معارفه اشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.