مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: گرده افشانی نخیلات این شهرستان از فروردین ماه شروع شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: عملیات گرده افشانی در نخلستان‌های شهرستان کازرون از اوایل فروردین ماه شروع شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت.

 او ادامه داد: شهرستان کازرون با سطح زیر کشت ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار خرما در بخش‌های خشت، کنارتخته و بالاده یکی از قطب‌های مهم تولید خرما در استان است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: مهم‌ترین ارقام تولیدی کبکاب و زاهدی بوده و همچنین ارقام تجاری مجول و برحی در این شهرستان درحال توسعه است.

رشیدی افزود: در میان ارقام، کبکاب ۷۰ درصد سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده و از مرغوبیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زمان مناسب گرده افشانی و میزان مصرف دانه گرده یکی از مهم‌ترین مراحل عملیات به باغی نخیلات بوده و تاثیر مستقیم بر کیفیت و عملکرد محصول تولیدی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۸ هزار تن خرما و رطب از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شده و به مصرف داخلی برسد و همچنین به خارج از کشور عرضه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۳ فروردين ۱۴۰۲
گرده افشانی انقد زحمت دار که خدا میدونه چیدن خرما اینا کارگر خیلی زیاد میخواد
آخرین اخبار