این رگولاتوری از شرکتها میخواهد ارزیابیهای امنیتی خود را قبل از ارائه پیشنهادات به عموم به مقامات این کشور ارائه کنند.
پیشنویس قوانین مذکور توسط اداره فضای سایبری چین پس از آن منتشر شد که چندین دولت از بررسی چگونگی کاهش خطرات فناوری نوظهور خبر دادند. در ماههای اخیر پس از انتشار ChatGPT در OpenAI، میزان سرمایهگذاری و محبوبیت هوش مصنوعی در میان کاربران افزایش پیدا کرده است.
تعدادی از شرکتهای فناوری دیگر چینی مانند سنس تایم، علی بابا و بایدو در هفتههای اخیر از مدلهای هوش مصنوعی خود رونمایی کردهاند که کارکردهای متنوعی دارند. چین بارها از افزایش خلاقیت و نوآوری در این زمینه استقبال کرده، ولی تصریح کرده که ابزار هوش مصنوعی جدید باید با ارزشهای جامعه چین سازگاری داشته باشند.
ارائه دهندگان این خدمات مسئولیت تطابق دادههای مورد استفاده برای آموزش محصولات هوش مصنوعی مولد با قانون را برعهده داشته و باید برای جلوگیری از تبعیض در هنگام طراحی الگوریتمها و دادههای آموزشی اقداماتی انجام شود.
رگولاتوری چین همچنین تصریح کرده ارائه دهندگان خدمات باید از کاربران بخواهند هویت واقعی و اطلاعات مرتبط خود را ارسال کنند.
منبع: رویترز