معاون اداره‌کل بهزیستی اصفهان از خیران خواست این نهاد را در قالب طرح حمایتی تامین مسکن مددجویان با عنوان پویش "خشت مهربانی" یاری کنند.

امید رحمانیان معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه تلاش‌های بهزیستی برای تامین معیشت و مسکن مددجویان به تنهایی چاره ساز نیست گفت: با توجه به افزایش مبالغ رهن و اجاره مسکن هر هفته با تعدادی از مددجویان بهزیستی که جزو دهک‌های پایین درآمدی هستند مواجه هستیم که در تامین مسکن به مشکل برخورد کرده اند.

او افزود: دولت در یک سال و نیم اخیر به منظور حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر زیرپوشش بهزیستی، ۳۸۵ واحد مسکونی را به مددجویان و خانواده‌های دارای فرد معلول واگذار کرد، ولی این کافی نیست و ضرورت دارد تا در یک جهاد مسکن‌سازی با همراهی دستگاه‌ها و انجمن‌های مسکن‌ساز و خیران استان برای تسهیل مسکن‌سازی این گروه از جامعه تلاش مضاعفی شود.


معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به کمک بلاعوض ۲۰۰ میلیلون تومانی بهزیستی به خانواده‌های مددجوی دارای دست کم ۲ فرزند معلول گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، این مبلغ برای تامین مسکن پاسخگو نیست.

اکنون بیش از ۱۳۲ هزار معلول، ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار و هزار و ۲۰۰ کودک بد سرپرست یا بدون سرپرست مؤثر در ۴۰ خانه کودک و نوجوان استان اصفهان زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.