صهیونیست‌ها جایگزین جاسوس‌افزار پگاسوس را عرضه کردند

یک نهاد کانادایی تایید کرد رژیم صهیونیستی جاسوس افزار جدیدی را در اختیار چندین کشور قرار که از خبرنگاران و سیاستمداران جاسوسی می‌کند.

یک نهاد ناظر کانادایی اعلام کرد، نرم افزار‌های جاسوسی جدید ساخت رژیم صهیونیستی شبیه برنامه بدنام پگاسوس برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران و سیاستمداران مخالف در چندین کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته Citizen Lab، این نرم افزار‌های جاسوسی و سوء استفاده یا نرم افزار هک مربوطه توسط شرکت کمتر شناخته شده QuaDream ایجاد شده است که توسط یک مقام نظامی سابق رژیم صهیونیستی و کهنه سربازان NSO Group، تولیدکننده جاسوس افزار پگاسوس، ایجاد شده است.

Citizen Lab که نهادی کاناداییست و سوء استفاده از فناوری‌های دیجیتال را مطالعه می‌کند، تایید کرد که حداقل پنج نفر را شناسایی کرده است که در آمریکای شمالی، آسیای مرکزی، آسیای جنوب شرقی، اروپا و غرب آسیا مورد هدف قرار گرفته‌اند.

قربانیان شامل روزنامه‌نگاران، چهره‌های مخالف سیاسی و یک سازمان غیردولتی هستند. نرم افزار‌های جاسوسی مانند پگاسوس به طور گسترده توسط دولت‌ها و سایر بازیگران برای جاسوسی از مخالفان، رسانه‌ها و فعالان از رژیم صهیونیستی خریداری و استفاده شده است. این جاسوس افزار‌ها می‌توانند با فیشینگ ارتباطات و سوءاستفاده‌های درپشتی (Backdoor) روی رایانه‌ها و تلفن‌های همراه قرار داده و بدافزار بدون اطلاع کاربر، اطلاعات روی تلفن را بررسی و به اپراتور ارسال می‌کند.

کاخ سفید در اواخر ماه مارس اعلام کرد که پگاسوس توسط دولت‌ها برای تسهیل سرکوب و امکان نقض حقوق بشر استفاده شده است. البته بعد‌ها مشص شد خود آمریکا نیز از این جاسوس افزار‌ها صهیونیستی استفاده کرده است.

 Citizen Lab می‌گوید  جاسوس‌افزار QuaDream پس از قرار گرفتن بر روی تلفن یا رایانه کاربر، می‌تواند صدا را از یک تماس تلفنی ضبط کند، صدا‌های خارجی را از میکروفون دستگاه ضبط کند، از دوربین‌ها عکس بگیرد و فایل‌های دستگاه را بدون اطلاع کاربر جستجو کند. این نرم افزار جاسوسی همچنین می‌تواند کد‌های احراز هویت دو مرحله‌ای خود را ایجاد کند تا امکان دسترسی مداوم به حساب‌های ابری صاحب دستگاه را فراهم کند.

Citizen Lab گفت که این جاسوس افزار دارای یک ویژگی خود تخریبی داراست تا حضور قبلی خود را پس از عدم استفاده از آن پنهان کند. این نهاد کانادایی تایید کرد سرور‌هایی را در ۱۰ کشور شناسایی کرد که داده‌ها را از دستگاه‌های قربانیان دریافت می‌کردند. از جمله رژیم صهیونیستی، مکزیک، امارات متحده عربی و بلغارستان و چندین کشور دیگر.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار