کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی این استان روز‌های گرمی را سپری می‌کند و روند افزایش دما تا روز‌های آخر این هفته ادامه داد.

آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:طی روز‌های پایانی هفته، وزش باد شدید تا بسیار شدید همراه با وقوع گرد و خاک در سطح استان پیش‌بینی شده است که این رویداد علاوه بر بروز خسارات در برخی مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و میدان دید نیز خواهد شد.

او افزود: از روز شنبه، از سرعت وزش باد و گرمای هوا در خراسان رضوی کاسته می‌شود و همچنین به تناوب در برخی ساعات بر میزان ابرناکی نیز افزوده خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: پیش بینی می‌شود این رویداد به خصوص در روز جمعه باعث احتمال بارش رگباری باران و ایجاد رعد و برق و وقوع تگرگ در مناطقی از استان شود.

فاروقی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان و سرخس به ترتیب با ۱۰ و ۳۴ درجه سلسیوس سردترین و گرمترین شهرستان‌های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه را به ثبت رسانده است.

او با اشاره به این که در سطح استان بارندگی گزارش نشده است تصریح کرد: بیشترین سرعت وزش باد نیز از شهرستان سبزوار با ۳۶ کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: روند افزایشی دمای هوا سبب افزایش حدود پنج درجه‌ای دمای هوای مشهد در روز چهارشنبه می‌شود به گونه‌ای که در گرمترین ساعات دمای هوا به ۳۳ و در خنک‌ترین ساعات شب دمای هوای این کلانشهر تا ۱۸ درجه بالای صفر افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.