روسیه: انکار آمریکا تنها تاییدی بر نقش این کشور در انفجار نورد استریم است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا به دلیل جلوگیری از انجام تحقیقات مستقل درباره انفجار خط لوله نورد استریم انتقاد کرد.

انفجار در خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کرد یکی از مرموزترین اتفاقاتی است که هنوز عاملان آن شناسایی نشده اند. با این حال، یکی از متهمان بزرگ این ماجرا آمریکاست. 

به گزارش تله تریدر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه اعلام کرد: تلاش‌های آمریکا به منظور انکار شدید ارتباط با انفجار خط لوله نورد استریم ۲ تنها تاییدی بر نقش این کشور در این ماجراست. 

او تاکید کرد: مسکو هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهد داد تا این حادثه توسط جهان غرب به فراموشی سپرده نشود. 

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل با قطعنامه‌ای درباره انجام تحقیقات بین المللی درباره انفجار خط لوله نورد استریم ۲ مخالفت کرد. مسکو با محکوم کردن این موضوع تاکید دارد جلوگیری کشور‌های غربی از انجام تحقیقات بین المللی مستقل درباره این ماجرا تنها باعث تشدید شبهات می‌شود. 

سیمون هرش، روزنامه نگار برجسته آمریکایی هشتم فوریه مقاله‌ای منتشر کرد و در آن گفت که غواصان نیروی دریایی آمریکا با کمک متخصصان نروژی تحت عنوان انجام رزمایش در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم روسیه ۱ و ۲ مواد منفجره کار گذاشته بودند. 

او به نقل از یک منبع ناشناس می‌گوید جو بایدن شخصاً پس از ۹ ماه گفتگو با مقامات دولتی مسئول امور امنیتی، مجوز عملیات را صادر کرده است. 

گفتنی است، انفجار در خط لوله نورد استریم که پاییز اتفاق افتاد؛ مشکلات زیادی را در انتقال گاز از روسیه به اروپا ایجاد کرد و به بحران کمبود انرژی که پیش از آن نیز آغاز شده بود دامن زد. به همین دلیل آمریکا و نروژ بزرگترین صادرکنندگان گاز به اروپا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار