آزمایش موشکی پیونگ یانگ مردم ژاپن را پناهگاه فرستاد

درپی آزمایش موشکی کره شمالی از مردم یک جزیره در ژاپن خواسته شد به پناهگاه‌های زیرزمینی بروند.

در پی اقدام کره شمالی به شلیک یک موشک بالستیک در روز پنجشنبه، مقامات ژاپن از ساکنان جزیره هوکایدو خواستند پناه بگیرند.

براساس گزارش رویترز، دولت ژاپن در یک پیام هشدار، به ساکنان جزیره هوکایدو اعلام کرد «فورا تخلیه کنید، فورا تخلیه کنید.» در این پیام، از مردم خواسته شد در پناهگاه‌ها یا زیرزمین‌ها پناه بگیرند، زیرا موشک در ساعت ۰۸:۰۰ به وقت محلی (۲۳:۰۰ به وقت گرینویچ) سقوط خواهد کرد.

از سویی دیگر نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، نشست فوری با وزرای مسئول برگزار خواهم کرد.

کیشیدا فومیو، نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه گفت موشک بالستیکی که کره شمالی بامداد پنجشنبه شلیک کرد در خاک ژاپن نیفتاده است. این در حالی است که هامادا یاسوکازو وزیر دفاع ژاپن هم به خبرنگاران گفت شیء پرتاب شده، که احتمالا یک موشک بالستیک از نوع آی سی بی ام ICBM بوده، به نظر نمی‌رسد به منطقه ویژه اقتصادی ژاپن (ZEE) اصابت کرده باشد.

کره شمالی از  رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه خشمگین است.  کره جنوبی و آمریکا اخیرا رزمایش بهاره خود را که شامل تمرینات دریایی و هوایی با حضور ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌ها بی-۱بی و بی. ۵۲ آمریکاست، برگزار کردند. خبرگزاری کره شمالی هدف از این رزمایش‌ها را آمادگی برای «یک جنگ تمام عیار» خوانده که پیونگ یانگ را وادار کرده است تا به دنبال «اقدام عملی قدرتمند» از جمله گزینه‌های نظامی باشد.

کره شمالی نیز در هفته‌های اخیر چندین اقدام نظامی انجام داده و از کلاهک‌های هسته‌ای جدید و کوچک‌تر رونمای کرده است. پیونگ یانگ همچنین یک پهپاد تهاجمی زیردریایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار