پایان رزمایش دریایی قطر و آمریکا

نیرو‌های مسلح قطر رزمایش مشترک «موج طوفان ۲» با همراهی نیرو‌های آمریکایی برای تأمین امنیت تأسیسات دریایی را به پایان رساندند.

این رزمایش با مشارکت یگان‌های مختلف، اداره کل امنیت سواحل و مرز‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری قطر برگزار شد.

به گزارش «میدل ایست نیوز» هدف از این رزمایش، بالا بردن کارایی افسران ستادی و افسران رزمی در فرماندهی و مدیریت این نوع رزمایش، ادغام مفهوم عملیات بین نیرو‌ها و تسلیحات و نیز تقویت همکاری بین نیرو‌ها عنوان شد.

در ۲۲ مارس، نیرو‌های مسلح قطر رزمایش مشترک «موج طوفان ۱» را به پایان رساندند.

روابط قطر و آمریکا در زمینه نظامی به علت حضور ۱۳ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه العدید در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی دوحه، ویژه است.

دوحه میزبان پایگاهی است که بزرگترین پایگاه هوایی ایالات متحده در خارج از این کشور به شمار می‌رود و دولت آمریکا در مارس ۲۰۲۲ اعلام کرد که قطر یک متحد اصلی خارج از ائتلاف ناتو است.

دو کشور طی ۳ سال گذشته مجموعه‌ای از مشارکت‌های نظامی را انجام داده و تفاهم نامه‌هایی را با هدف کاهش تنش در بحران‌هایی که تداوم آن، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، امضا کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
اگر مثل انسان باشید و نیرنگ و دسیسه نکنید با سیا و بلک واتر وسرویس تروریستی موساد و انگلیس میتونید رد بشید تو خلیج فارس مثل بچه خوب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
آمریکا اینجا چه غلطی میکند؟اگر یکی از کشورهای منطقه در نزدیکی مرزهای آمریکای دزد پایگاه داشته باشه آیا این تروریستهای آمریکایی تحمل میکنند؟
آخرین اخبار