مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اموال و املاک وقف سال ۱۴۰۱ در این استان به ثبت رسید.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ابراز کرد: سال گذشته حدود ۴۰ وقف جدید در استان سمنان انجام شد که میانگین برآورد ارزش مالی آن نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه نیاز‌های استان سمنان به منظور ارایه مشاوره قبل از وقف توسط کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان شناسایی شده است، گفت: نیت‌های موقوفه‌ها باید به سمت نیاز‌های روز جامعه پیش برود و کارشناسان در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان آماده ارایه مشاوره به افراد در زمینه وقف متناسب با نیاز جامعه است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی، تولید، درمان، و تحصیل، در کنار نیاتی که در گذشته هم وجود داشت، احصاء شده که مبتنی بر نیاز‌های امروز جامعه است و این موضوع‌ها به واقفان پیشنهاد می‌شود و امیدواریم موقوفات به سمت کاربردی‌تر شدن در جامعه پیش برود.

نهادینه سازی سنت وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار کرد: ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود، اما انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکرد‌های نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر این پایه، ارتقای آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف‌های جدید خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.